O ciklusu
Opći podaci o studijskom programu
- Naziv studija: Studij turizma
- Nivo: prvi ciklus studija
- Model: prvi ciklus studija u trajanju od tri godine
- Broj ECTS bodova: 180 ECTS
- Vrsta studija: akademske studije
- Zvanje: bachelor menadžmenta u turizmu
- Oblast obrazovanja: turizam, poslovna ekonomija, menadžment
- Način izvođenja: redovne i vanredne studije, u sjedištu, u trajanju od šest semestara.
Univerzitetski studijski program iz oblasti turizma realizuje se kao studij prvog ciklusa u trajanju od tri godine (šest semestara) sa ukupnim opterećenjem od 180 ECTS bodova. Na studiju je organizovana nastava koja će omogućiti studentima stjecanje zvanja bachelora menadžmenta u turizmu. Na trećoj godini studija studenti će imati priliku da, pored obaveznih predmeta, pohađaju nastavu iz predmeta koje sami odaberu. Naime, u petom semestru studenti pored tri obavezna predmeta biraju još 2 izborna (od ponuđenih 6) a u šestom semestru pored jednog obaveznog studenti biraju 3 izborna predmeta (od ponuđenih 9). U petom i šestom semestru studenti su također obavezni pohađati stručnu praksu koja će biti organizovana u saradnji sa različitim privrednim subjektima koji djeluju u turizmu.
Prije upisa treće godine studija studenti će biti anketirani da bi se dobile informacije o izbornim predmetima za koje bi željeli da se izvodi nastava. Nakon obavljene analize rezultata ankete Naučno-nastavno vijeće Studija će donijeti odluku o predmetima za koje će biti izvođena nastava uzimajući u obzir interese studenata iskazane anketom, ekonomsku isplativost studija, opterećenje nastavnika u datoj akademskoj godini te ostale relevantne elemente definisane Statutom Univerziteta, Pravilima studiranja na prvom ciklusu i Pravilnikom o organizovanju multidisciplinarnih i posebnih studija.
Program će omogućiti profiliranje novih stručnih kadrova iz oblasti turizma koji bi mogli obavljati sve vrste poslova vezanih za pripremu, organizaciju, ugovaranje i realizaciju različitih vrsta usluga u turizmu.
Studenti koji uspješno okončaju studij će biti osposobljeni za rad u hotelima, hostelima, turističkim naseljima kao i svim ostalim ugostiteljskim objektima zatim putničkim agencijama i turoperatorima, turističkim zajednicama, turističkim uredima, turističkim informativnim centrima, državnim i drugim javnim institucijama nadležnim za turizam, preduzećima i drugim subjektima vezanim za poslovanje u okviru specifičnih oblika turizma (sportski centri, kongresni centri, organizacija naučnih, privrednih, vjerskih, sportskih, kulturnih i drugih manifestacija, vinske ceste, seoski turizam itd), itd.
Nakon uspješnog završetka Studija turizma student će moći:
Opće kompetencije
- prikupiti, obraditi i analizirati informacije iz različitih izvora
- primijeniti savremene informacijske tehnologije u prenošenju ideja, informacija, problema i njihovih rješenja
- obavljati radne zadatke samostalno ili kao dio tima
- prenositi i razmjenjivati informacije, ideje, probleme i njihova rješenja stručnim osobama kao i osobama koje nisu specijalizovane za dato područje
- identificirati i rješavati probleme specifične za oblast turizma
- primijeniti stečena znanja i vještine u praksi
- primijeniti stečena znanja i vještine u svom daljem stručnom i akademskom obrazovanju
- aktivno koristiti strane jezike
Specifične kompetencije
- tumačiti ključne pojmove vezane za turizam i menadžment u turizmu
- analizirati i objasniti ulogu i značaj turizma u privredi
- definisati i opisati različite specifične oblike turizma
- razvijati vlastite preduzetničke ideje u turizmu
- usmjeravati poslovanje privrednih subjekata u turizmu zasnovano na teorijskim polazištima i primjerima najbolje prakse
- pripremiti, interpretirati i koristiti ključne pokazatelje poslovanja u turističkim subjektima
- razumjeti interne i eksterne računovodstvene izvještaje
- primijeniti alate i tehnike marketinga u turističkim organizacijama
- prakticirati interdisciplinarnost u kreiranju turističkih usluga i njihovom plasiranju
- osmisliti, organizirati i ekonomski valorizirati događaje koji će privući turiste u cilju njihovog kvalitetnog organiziranja slobodnog vremena